gravatar

Karate abah! Nanti dia pengsan.


Tesco.

Barang banyak.
tit! tit!
Unser dah unlock.
Korang masuk dalam dulu.
Bergegas anak anak dara aku masuk ke dalam.
Alif 5 tahun pun masuk sekali.

Aku ke belakang semula. Memunggah barang masuk ke bonet Unser.
Kesian pulak. Panas bebudak tu kat dalam.
Gi depan.
Start enjin.
Eh eh brochure apa lak ni?
Sekonyong konyong Alif dah tekan tombol gear.
Panik!
Aku naik suara. Aku beri pandangan marah macam Israel marah aktivis keamanan di Gaza.
Alif menikus.
Ups! Maaf. Ujar Alif seraya berkata ala ala cerita Dora the explorer.
Anak anak dara aku yg lain bergegas menarik Alif kembali semula ke belakang.
Semua dah takut. Sure kena marah la ni.

Aku sambung memunggah barang.
Alif aku dengar dah menangis kat dalam.

Karate ajer abah tu alif. Nanti dia pengsan. pujuk isteri aku.

Sambil aku memandu, dalam Alif tangis teresak esak tu, tiba tiba

NAhhhh! Sebijik karate ala ala ultraman singgah di bahu aku!
Aduiii! kata aku sambil bebuat pengsan kepala di stereng. (tengah memandu tu. Aksi bahaya. Jangan tiru tanpa khidmat bapa profesional)

Alif pun ketawa.
Dia karate lagi.
Aku pengsan lagi.
2 saat dah bertukar dari menangis kepada ketawa.

Alif puas hati, ketawa dan kembali bermain di belakang dengan kakak kakaknya.
Semudah itu jiwa anak anak.

Kita?

gravatar

heheheh..
anak2...
tp kdg2 x leh bg muke sgt..
kan...
sy xde ank lg..
so off record...

gravatar

Betul.
Give n take ler kata org.
Thanks.