gravatar

Khidmat Fotografi Murah ( Jurugambar Perkahwinan Bajet)

Salam.

JANGAN PANGKAH DULU, JANGAN BERGERAK!

Anda di artikel yang betul. Saya tahu anda sampai sini kerana nak mencari khidmat jurufoto perkahwinan yang murah. Betul tak?

UPDATE: 2017.

Masya Allah. Sekian lama masih aktif lagi post ini, Melihat komen di bawah, nyatalah yang komen tu, tidak membaca sepenuhnya entri saya.

Tapi tak apa.

Saya tau anda sampai ke sini kerana inginkan pakej murah.

Dik, dah 2017 ni. Murah pun tak dapat lagi dik semurah dulu-dulu. Kos printing pun dah mahal dik.

Beginilah.

Pergi ke link ini, 
https://uzphotoworks.wordpress.com/

mail2ymy@gmail.com

whatsapp, email semua ada sana.
Jurugambar wanita ada. juruvideo wanita ada, jurugambar lelaki tu memanglah ada.

Shoot and Burn: RM 350. 
Album Sticky: Bawah RM 1000.
Album Photobook: Between RM 1000-RM1200
Album Custom: RM1200-RM1500.

Semua tak masuk jarak, tol dan penginapan luar lembah klang.

Sekian.
Bukansepet 2017.

ENTRY LAMA (2013) BERMULA DARI SINI:

Nama saya di alam maya ini bukansepet. Saya jurufoto sambilan. Umur saya 4 series. Pekerjaan utama saya bidang korporat. Nak kata sangat berpengalaman, tidaklah. Adalah dalam 15 pasangan macam tu yang saya ambil gambar perkahwinannya. Sikit kan? Sebab saya fokus hanya untuk keluarga. Meringankan beban kewangan pengantin, terutamanya keluarga saya. Dan saya fikir melalui blog ini, saya boleh bantu anda.

Straight to the point.

Berapa bajet?

Saya tahu anda terkejut beruk sebab kosnya mahal. Dedulu masa saya kahwin, kata isteri saya, bayar RM700 sekali dapat mak andam, fotografi, album. Sekarang?

So, berapa nak bajet?

Biar saya bantu anda. Bajet terbaik ialah RM 700.
(Wah! murah tu.)


Oleh itu, pilihan anda tak banyak. Yalah, dah bajet kita rendah, kenalah beralah.

Ini yg anda boleh cuba survey atau negotiate.

Yang Penting paling tidak dapat 1 album. Pilihan yang ada ikut turutan (paling best atas):

a) Story Album (Tak payah crystal) : RM 1500

b) Photobook 8 x 12 (40 pages) : RM 1200

c) Album Mock Up Sticky Album beserta 110 keping gambar 4R  RM 700-RM 1000

d) Imej digital - dalam dvd atau thumbdrive RM 350 - Shoot and Burn.

Bajet Rm 700 - kebarangkalian anda boleh usahakan pilihan (c) atau (d) sahaja.

Gambar besar dengan frame tu bila bila anda boleh buat sendiri. Frame tu harga lebih kurang dalam RM 50. Cuci Gambar 12RW dalam RM 45. (Kalau ada kawan photographer boleh lagi murah guna photographer rate)

Saya tau kos untuk buat seperti di atas ini tak banyak mana dan rasanya fairlah . Cuma jurufoto tu mungkin kena marah sebab bagi harga rendah dan kill market.. Yg tu, anda kenalah pandai pandai cari. Jangan minta lelebih, kesian.. Jurufoto pun nak cari makan juga. (Harga ni tak masuk kos minyak dan penginapan jurufoto ya - jika ada)


Nak Bajet RM 350 pun boleh. RM 350 - Shoot and Burn.
Saya boleh terangkan.

Boleh juga... Tapi jurufoto ambil gambar ajalah. 

Minta dia editkan tu aja yg anda boleh bargain. Sebab kalau edit sendiri, kalau anda terer tak apa.

Pastu?

Ok, pastu kalau anda nak buat sendiri album anda, yang paling senang ialah mock up sticky album tu. Pergi ke kedai gambar yg cetak album ni, tanya dia berapa kos. (Biasanya lebih mahal sebab anda bukan jurufoto) Anggaran dalam RM 100-RM200 lah - Album sekali dengan cetak gambar 4Rdalam 80-100 keping. Tapi design cover depan tu anda kena buat sendiri. Minta template photoshop (psd) dari kedai tu, dan anda godeh sendiri. Cover aja kut... Sekeping aja. Bukan nak buat setiap page macam custom/story album.

Yang penting anda ada gambar. Ada bajet kelak, buatlah sendiri kan? Tapi kalau nak senang, ikutlah nasihat saya, Anda OK lah tu.


Tapi kalau bajet anda melebihi RM 700, anda boleh pangkah sekarang. Sebab anda ada duit. Go ahead.
Artikel ini untuk pengantin yang tak berapa nak ada duit.

Majlis Perkahwinan mahal. Khemah lagi, kompang lagi, catering lagi.. tak cerita hantaran, pelamin, mekap, duit minyak rombongan, duit rokok penanggah, mana nak cari duit? (Bank ada. Buat loan. Toksah cover, saya tahu.).

Saya tulis entri ini dengan harapan boleh bantu anda.

Perkahwinan kalau boleh sekali seumur hidup. (Jgn citer kahwin 4 dengan saya)
Jadi kalau anda tidak memilih jurufoto yang betul, takkan nak ulang balik majlis kut?
Anda bayar mahal untuk catering. Anda bayar untuk pelamin. Untuk mekap. Untuk kos perjalanan keluarga.
Tapi bila majlis dah selesai, apa yang tinggal?

Isteri/Suami anda.
Lebih lebih telur rebus/lauk pauk.. k lah, bertahan lah 3 hari kut...
Lebih lebih door gift...

Tapi sebenarnya apa yang tinggal? Jawapannya KENANGAN.
dan untuk abadikan kenangan ini, maka fotolah yang jadi saksi. Jadi rujukan. Jadi imbauan pada hari bahagia anda. Dan anda nak letakkan tanggungjawap itu pada cincailah.. sesapa aja? Uissshhh....
Jadi setuju dengan saya jurufoto ini penting?

Layan bukansepet, layan.

gravatar

Tak de tinggalkan jejak.. Camne sy nak contact en bukan sepet?

gravatar
This comment has been removed by the author.
gravatar
This comment has been removed by a blog administrator.
gravatar

luar biasa, sukses selalu

gravatar

salam..sya berminat dgn pakej en yg sgt kena dgn bajet saya.. boleh hubungi saya di sitisalwa7425@gmail.com

gravatar

Salam, boleh sy dptkan pakej en.sepet ni? Email: babychan.usagi@gmail.com

gravatar

saya berminat
..boleh email sy di ayuyusoff90@gmail.com

gravatar
This comment has been removed by the author.
gravatar
This comment has been removed by the author.
gravatar

Salam,please reply email saya dya.ramlan@gmail.com-URGENT

gravatar

pm please ;dya.ramlan@gmail.com

gravatar

saya berminat,leh email sya dkt sofuan_wan@yahoo.com

gravatar

boleh pm pakej utk saya tak..untuk bertunang.. sy budget dalam rm300 kebawah..just nak amik gmbar..xnak outdoor..

email sy nadiah19892yahoo.com

gravatar

sy berminat..blh email sy?
eila_cyunk@yahoo.com

gravatar

Ada lg x pakej ni email sya. fakhirah8@yahoo.com

gravatar

Blh tlg share gamba yg pnh diambil x?stil available lg ke pakej ni?pm me pliz.. ainwawa.tcsb@gmail.com

gravatar

Sy nak tau pasal outdoor photoshoot. Boleh bg details tak. Tq
zurairahs@yahoo.com

gravatar

salam. saya berminat ttg pakej ni. camne ye saya nak contact? ni email saya fatehasyauqah@gmail.com

gravatar

salam. saya berminat. tapi camne saya nak contact ye?
ni email saya fatehasyauqah@gmail.com

gravatar

cete mmg best tp nk contact cm ne...pls

gravatar

Tolong email nombor telefon anda di aienotai@yahoo.com . Abg sy nk nikah dah !!! Tolongg ye

gravatar

en mcm mn nk cntct en? ni email sy rizqi_has@yahoo.com

gravatar

Salam En. Bukan Sepet.. Ade lg x pakej ni? Saudara sy nak kahwin akhir bulan Nov 2014 thun ni.. Urgent.. Email, alyaaf@ymail.com
Trima kasih..
Harap En dpt balas dgn segera..

gravatar

Sy bminat.mjlis 1jan 2015. nedy_amin@yahoo.com

gravatar

sy berminat majlis saya 28/2/2015
contact sy mieraisa90@gmail.com

gravatar

Salam,en sepet...boleh x email sy untuk pakej en sepet nie..?? nie email sy, zahin_nazly@yahoo.com

gravatar

pakej nie still available lg keee?? boleh emel saye?? ekeyn02@gmail.com

gravatar

nak b'tanya samada pakej nie still available ?? boleh emel saya tak?? isyfa87@gmail.com

gravatar

saya berminat. boleh tolong huungi saya di kheizlina@gmail.com

gravatar

Sy minat... more detail.... email sy syuhabie@gmail.com

gravatar

Tolong contact sy secepatnya syaffycute@yahoo.com.my /
fb princessflowers(syafiqah mohd noor)

gravatar

Sy berminat... cmna sy nk cntact en ye??? Email sy, raudahzahra@gmail.com

gravatar

Sy minat... more detail.... email sy orchid7585@gmail.com

gravatar

Sy minat... more detail.... email sy orchid7585@gmail.com

gravatar

assalam.. sy berminat dgn perkhidmatan tuan. masih available ke? sy ad emel kt mail2ymy@gmail.com. harap tuan boleh hubungi saya di hafizahawa@gmail.com
terima kasih.

gravatar

Salam en...masih available ke?
sy urgent sgt, mohon email di fathiazu@gmail.com

gravatar

Saya berminat dgn harga en mohon email
Kasinina173@gmail.com

gravatar

Salam.sy berminat dgn pakej cik & nk tau apa prosedur seterusnya

gravatar

nasilemak204@gmail.com

gravatar

nasilemak204@gmail.com

gravatar

Sy berminat dgn pakej en...boleh en email sy yana_nadrah91@yahoo.com...terima kasih

gravatar

bminattt gilaaaa ni... plis whatsapp or email saya... 0176779519 / aduk929519@gmail.com ade fb x.?

gravatar

Assalam..nak bertanya,cmne sy nk dptkan cntact no encik ye?encik ambk gmbr area mn je?area selangor ambk?sy mcm bminat..tp nk yg simple je..amk gmbr sje..xd outdoor..

gravatar

salam blh dptkn cntct anda x..i need photographer on 1st n 2nd may 2015..please response me at myieranaz_taurus94@yahoo.com ASAP..tq..really need it..

gravatar

Saya berminat boleh whatsapp no saya 0132944527

gravatar

assalamualaikum..saya berminat.. blh wassap saya d 0193730846 - kamarul.. tq

gravatar

asalamualaikum bukan sepet..sy berminat boleh whtspp sy Di 0174997648...jaka..urgent...tq

gravatar

Available lgi kah

gravatar

Berminat sgt, bole email to Tasha.allya@gmail.com

gravatar

Asalam....ni orgnye ade lagi tak??..lau afe pm sy atau call please...0167761140

gravatar

Asalam....ni orgnye ade lagi tak??..lau afe pm sy atau call please...0167761140

gravatar

Assalamualaikum, En sepet. plz i need your contact number. Pm sy boleh? 0139716806. Tq

gravatar

Assalamualaikum, En sepet. plz i need your contact number. Pm sy boleh? 0139716806. Tq

gravatar

salam,area mna yea?berminat..

gravatar

Assalamualaikum Encik bukan sepet..

Harap dapat hubungi sy secepatnye ya
Thanks in advance

Deeana @ 0173906466

gravatar

salam hubungi saya 0179513431

gravatar

salam en.bukansepet
please pm me 0136065299

whatsapp pun ok..

gravatar
This comment has been removed by a blog administrator.
gravatar

Assalamualaikum en sepet..maseh availble lg x?tlg wasap sy ye..sy bminat..0165437708

gravatar

Assalamualaikum en sepet..maseh availble lg x?tlg wasap sy ye..sy bminat..0165437708

gravatar

Wassp Saya 0175536582

gravatar

Salam,bole email kt sy package yg disediakan tak? Email MohdAzhar.Ibrahim@outlook.com

gravatar

Salam,bole email kt sy package yg disediakan tak? Email MohdAzhar.Ibrahim@outlook.com

gravatar

Encik..mohon sgt encik boleh hubungi sy..sy sgt2 berminat..sy khawin bulan 11 ni..15hb..dasuki
01139647694

gravatar

Encik..mohon sgt encik boleh hubungi sy..sy sgt2 berminat..sy khawin bulan 11 ni..15hb..dasuki
01139647694

gravatar

Encik..mohon sgt encik boleh hubungi sy..sy sgt2 berminat..sy khawin bulan 11 ni..15hb..dasuki
01139647694

gravatar

Encik..mohon sgt encik boleh hubungi sy..sy sgt2 berminat..sy khawin bulan 11 ni..15hb..dasuki
01139647694

gravatar

Assalamualaikum encik, saya nk ambil on 21.11.2015
Available x ?
Boleh watsap saya 0173146184

gravatar

Slm en..sy brminat dgn pkej ni..tlg email sy blh? Atiqah.daim@gmail.com

gravatar

Slm en..sy brminat dgn pkej ni..tlg email sy blh? Atiqah.daim@gmail.com

gravatar

salam en sepet..boleh pm sy details? armean88@gmail.com

gravatar

salam en sepet..boleh pm sy details? armean88@gmail.com

gravatar

boleh wasap sy di no 019-7648845,sy bminat dgn servis tuan

gravatar

boleh wasap sy di no 019-7648845,sy bminat dgn servis tuan

gravatar

salam en bukan sepet.. ade lg ke package ni? bleh mesej sy di no 012-5005446. nnti sy call en bukan sepet

gravatar

still available lg ke pakej ni?? saya berminat dgn pakej ini.. boley contact sy di ayushams91@gmail.com

gravatar

still available x pkej ni? boleh contact sy? aq_sara@yahoo.com

gravatar

email saya,,,

fahmiazlan8999@gmail.com

gravatar

Betul ke dengan tawaran yang diberi ini..
sekiranya betul pakej ini..
boleh x contact saya di
idakamarudin91@gmail.com

gravatar

Mmg berminat dgn pakej ni...boleh wasap saya dak kt no ni...?0194150714

gravatar

Mmg berminat dgn pakej ni...boleh wasap saya dak kt no ni...?0194150714

gravatar

masih ada lagi ke pakej nie? boleh inform saya 01139090805

gravatar

masih ada lagi ke pakej nie? boleh inform saya 01139090805

gravatar

interested.pls wsp me 019 3722100.tq

gravatar

mcm mna nk contact sepek ?

gravatar

salam..saya berminat dengan pakej yg ditawarkan..macam mana sy blh hubungi saudara??

gravatar

Salam. Saya berminat dengan pakej encik. Bagaimana saya nak hubungi encik ya?

gravatar

ada lagi tak pakej berikut. sila email details. wan_fariq@yahoo.com.my

gravatar

Assalam en sepet macam mane yea saye nk hubungi en sepet..sila hubungi saye di maiziyah@gnail.com..tq

gravatar

Assalamualaikum..en.sepet.erkkk..bagimana saya nk hubungi en..Ni Gmail saya fauziahzie0302@gmail.com

gravatar

Harga Berpatutan · Tempah Dengan Mudahhttp://crewsmp.blogspot.my/2016/01/promosi-photography-majlis-perkahwinan.html

gravatar

What's app sy now 0172413486

gravatar

What's app sy now 0172413486

gravatar
This comment has been removed by the author.
gravatar
This comment has been removed by the author.
gravatar

AGEN POKER IDN TERPERCYA

Segera Daftarkan diri Anda di POKER IDN NAGA368 dan dapatkan Bonus hingga Rp100.000,- setiap harinya!

Nikmati juga Bonus-Bonus menarik lainnya bersama kami.
BONUS NEW MEMBER 10%
BONUS NEXT DEPOSIT 5%
BONUS TURNOVER 0,3% - 0,5% ( DIBAGIKAN SETIAP MINGGU )
BONUS REFERRAL 20% ( DIBAGIKAN SETIAP MINGGU )
JACKPOT DENGAN TOTAL HADIAH RATUSAN JUTA SETIAP HARINYA!

"Agen Poker Online "
"Bandar Poker"
"Daftar Bandar qq"
"Cerita Dewasa "
" Wabah Virus Corona"
"Daftar Situs Judi"
" Situs Judi Terpercaya"
"Situs Poker Online"