gravatar

Cerkas (Karya Sindiket Sol-Jah): Kata isteri, kata aku.


(imej dari toqreemaow)



Kata isteri:
... Yang ni pipiyapong? hensem ler jugak.

Kata aku:
... touch up aja tu. fotoshop.

(break)

Kata isteri:
... Sinaganaga?

Kata aku:
... kepala berselubung tu.

Kata isteri:
... oh.. Tak de ler tua sangat.

Kata aku:
... touch up aja tu. fotoshop.

(break)

Kata isteri:
... Tok rimau?

Kata aku:
Yang, abang beli buku tu, utk baca! bukan nak tengok tengok gambar. Lagipun semua gambar kat belakang tu dah fotoshop!

(break)

Kata isteri:
... Tok rimau ni saper? Karya dia walau cerkas, tapi macam bahan ilmiah ler pulak. Siap buat homework dia ni.

Kata aku:
... Org tua tu yang... dedulu homework skolah slalu tak siap. Dah tua baru reti buat homework... agaknyalah... ntah apa punya nasib leh jadi pensyarah abah pun tak tahu.

(break)

Kata isteri:
... apsal karya sinaganaga semua pendek-pendek...?

Kata aku:
Dia memang pendek punn..

(break)

Kata isteri:
... Vovin ni lucahlah!

Kata aku:
Org tak 'dapat' cam tu lah...

(break)

Kata isteri:
... apsal citer berak pipiyapong ni, Lau Siew Sen lak finishkan?

Kata aku:
... ntah! agaknya std kut, kerja dia ni semuanya org lain kena siapkan. Rockers bizi manjang!

(break)

Kata isteri:
Hahaha!

Kata aku:
Naper?

Kata isteri:
Dua dewasa satu kanak kanak! Giler jigo ni!

Kata aku:
(senyum)

Kata isteri:
Op Zaharin dengan Mat Jan ni kuat berangan kan?

Kata aku:
Ya lah kut!

(break)


Kata isteri:
... Boring ler dean sham ni.

Kata aku:
Lain org lain citarasanya. Dia ni ngan U-Wei, lebih kurang aja. Bezanya, cuma U-Wei lebih, dia yg kurang.

(break)

Kata aku:
Dah baca yg Azam tulis?

Kata isteri:
Dah. Cam baca karya tulisan dalam majalah gila gila zaman dedulu! Kelakar!

(break)

Kata aku:
Yg lain?

Kata isteri:
Bolehlah....


Hmmm. Giler. 1 malam leh abis baca. laki bini lak tu.
Berbaloi RM15.

Abis terawih aku.

(saper nak order CERKAS, sini. Derang ni berlagak sikit. Urban ler katakan... Kalau dah habis, konpom dia riak dgn korang. Baik beli sementara ada...)

gravatar

peh. balik msia kalu gua tak angkat satu,

sumpah loser.

gravatar

gua dah kasi up satu entri rebiu CERK45..

http://www.akulinglung.com/2010/09/review-cerk45-by-sindiket-sol-jah.html

gravatar

lu pandai la linglung. Biasanya gua tak rajin nak ke blog org. Tapi lu pancing, mmg jadik!