gravatar

Monday Blues.


Img Source


Hari isnin memang hari malas bekerja.
Org putih kata Monday Blues.
Tapi hari ni aku lihat langit memang BIRU.
Jam 8.00 pagi tadilah...
Teringat ingat semalam Mat Gelap Nama Pangkal D bukan main kerek ngan aku dapat buat trick power.
"Trick apa?" kata aku.
"Trick topi derr. Org putih panggil Hat trick." Sambung Mat Gelap Nama Pangkal D. Huh. Jelas jelas Mat Gelap Nama Pangkal D ni, dah tersampuk citer Adnan Sempit.
"Hahaha.. jadik ler magik ko yer." Aku sambung gelak.
"Dah 29 kali deer.. 29 kali aku sukses. Tapi yg semalam paling jayalah! Fuhh!" Mat Gelap Nama Pangkal D meneruskan bicara riaknya...
Aku senyum. Dalam hati ada taman... Memang ya. Semalam magik Mat Gelap Nama Pangkal D bertempat di Jambatan Stamford, memang kelas.

Eh, yalah.. Hari ni langit memang lebih BIRU dari biasa.
Mungkin hari ni tak sesuai dengar lagu Senja Nan Merah dari Awie dan Ziana Zain kut... Mungkin Langitmu Lebih Biru nyanyian Mawi, lebih relevan.
Berbaloi Berbaloi kata Celcom - Pakej Celcom Blue.

layan bukansepet, layan.