gravatar

Mid Age Crisis

Suatu petang di medan selera.

"Tak payahlah duk pikir nak tanam cendawan ke, apa ke! Kalau ko ada duit ko invest aja kat org lain nyer bisnes."

"Asal lak tak leh?"

"Bisnis sendiri payah. Nak kursus, jaga pekerja. Cari market. Kita dah semakin tua, contact/kabel pun tak power... toksah ler. Baik cari dana, labur kat bisnes org yg ada potential."

"Kalau lingkup?"

"Ko jangan ler jadi bodoh. Cari ler bisnes yg ko yakin. Cam aku, aku believe ngan industri asas tani."

"Berapa ko dah labur?"

"Belum pun."

Sunyi jap... Asap paip tembakau mamat ni dah mula memenuhi legar sekeliling aku.

"Ko kena redi bro. Aku dah buat analisis. Lepas 55 tahun. Kalau kita padam katalah 75 tahun, kurang kurang ko kena ada 3 juta tau tak? Nak makan, anak masuk U, anak kahwin, hospitalisation lagi... Takkkan masa tu ko nak sibuk perah kederat! Mampus le brader! Ko dengar aja cakap aku. Kumpul duit. Jadi investor."

Fuhhh! berapi betul!

"Berapa ko dah kumpul?"

"Ada lah dalam 2000."

"2000? mak aiii...."

Sunyi lagi. 2000. Apa barang 2000. Nak labur apa 2000? kut 200,000 leh lah citer.

Middle age crisis betul.
Layan ajalah bukan sepet.

gravatar

jumpa u punyer blog syiok baca sebab simple tak pening kepala senang nak layan sebab bukan sepet!
hehehe.

jumpa u punyer blog sebab cari entri pasal kereta umoq 15 tahun kena masuk puspakom lepas baca terus bookmark senang lain kali nak masuk lagi

gravatar

laaa.. ya ke?

Aku pun tak pening baca komen ko.
Terror la ko.

haha. layan.