gravatar

Kalimah Allah pulak?

Lepas ni apa pulak?

Insya-allah?
Subhana-allah?
Allah hu akhbar?

Agaknya aku ni bermimpi.

Dalam mimpi aku tu, ada ler kes yg 'sorang' ni, sajer cari pasal tak semena mena.
Dah sah sah 'kita' punya. Yang 'dia' sibuk nakkan yang sama tu jugak, naper?

Tak ke dengki namanya tu?

Setahu akulah, kalau dalam dunia haiwan, yang bersifat pendengki ni - Ular.
Dalam alam manusia ni - takkan 'dia' tu? Tak bagi malu kaum ke?

Kadang kadang aku pikir, ular pun baik lagi. Sebab ular ni kengkadang tersesat ke rumah orang, tapi dia berusaha nak keluar balik ke tempat asal dia.

'Mamat' ni? Tak tahulah aku. Karang aku kutuk lelebih karang kata aku sekampung yang jahat. Soalnya, sapa yang kacau sapa ni?

Hish. Tak malu betul lah. Bikin malu kaum ko aja Herald ni...
Ada 'banyak' lagi istilah ko leh guna...

kenaper?
kenaper?

Macam aku kata sebelum ni, kalau 'mamat' tu salah, salahkan mamat tu! Bukan agamanya!
Sebab sesilap org lain yg seugama dengannya, ok aja kalau perkataan 'Allah' tu ekslusif utk org Islam. Tak kecoh pun...

Alih alih mamat ni.... hek eleh. Kecewa betul aku. Bukan negara kita ni patutnya saling faham-memahami, hormat menghormati ke?

Tak belajar tatarakyat ke dulu? ke.. tak pas sekolah rendah?

Kalau bebudak senang senang aja aku tamporkan 'mamat' ni, sebab tak reti bahasa.
Kalau budaklah... ni bapak budak. Tan Sri lagi...

Poyo.

layan bukansepet, layan.