gravatar

Pengakuan Janggal: Drama Bersiri Korea.


Winter Sonata
My Girl
Yuhee The Witch
Boys Over Flower
Goong
Coffee Prince
Snow Queen
You're beatiful.


Apa ke benda ni?
Haha. Ni ler drama Korea.

Tidak.
Kalau anda terfikir yang saya menggemari drama Korea, huhu, anda silap.

Sebenarnya saya menggemari OST nya. Dah lama saya kena penyakit ni. Dah dekat 5 bulan. Kalau kanser tu dah kira tahap 3 ler kut..

Saya akui. Sementelah bermulanya kegilaan anak dara saya pada artis Korea, Lee Dong Wook dan drama drama korea, menjadikan saya 'dipaksa' mencari lagu-lagu dan video klip Korea. Lanjutan pada kegilaan ini terbaru, 'dipaksa' lagi menemaninya membeli pula drama bersiri Boys Over Flower. (Mahal wo..)

Apa ceritanya? Ntah! Sepet aja pelakon nampaknya. Saya bukan sepet!

Tapi yang anehnya, mendengar lagu Loveholic Meh ah Ri OST dari drama Snow Queen, buat saya rasa tenang bila memandu waktu petang. Pulak?

Barangkali sebab saya tak faham maknanya kut, menyebabkan saya lebih melayan melodinya, and somehow, tak dapat nak explain, ada lak rasa sedih bila dengar lagu tu. Dah gila aku ni. Kalau korang tak pernah dengar, google lah. Imeem ada kut.

Sejak itu, bersambung sambunglah lagu korea yang saya dengar. Dari OST berjangkit pula pada yang non-OST. Wonder Girl dengan nobodynya... (dah hit dah lagu tu), SNSD dengan Gee nya, Super Junior dengan Sorry Sorry. Fly to the Sky dengan Blood...

Tak mention lagi, yang saya tak leh sebut pun penyanyinya atau tajuk lagunya.. Yg saya tahu, melodinya - layan!

K-Pop. Untuk orang tua cam saya?
Allah! bior bebenor?

Tapi itu hakikat. Pengakuan janggal buat saya yang biasanya dengar lagu M. Nasir dan sesekali Bunkface atau Pop Shuvit. Jauh sekali lagu nustan, walaupun lagu ahmad jais masih bertakhta di hati.

Apa tak best ke lagu korea? Korang? Ada bran?
layan bukansepet, layan.