gravatar

Manusia dan alasan.

Entri ini adalah sambungan dari krisis saya dengan CIMB Wealth Fund Agent. (baca sini)

Jangan takut, saya bukan agen unit trust atau nak promote bagai. Ha ha. Korang ni... asal nampak perkataan unit trust, insuran berterabur cepat aja nak klik lain. Paham... paham.


Kronologi semalam.

7.00 a.m:
"Agen CIMB" sms nak jumpa hari ni kul 1 setelah meeting semalam saya gagalkan kerana saya ke ada hal di Pullman Hotel Putrajaya. Saya jawap ok.

9.00 a.m:
"Dia" lewat sikit sebab nak ke klinik katanya. Anak sakit. Saya jawap takper, Pukul 2 lah camtu. I make time for you kata saya. (Sombongnya saya. Hipokrit. Berlagak. Benci)

1.15 p.m:
"Dia" call. Dah sampai Shah Alam nearby Toyota. "Opis you mana?" Katanya. Saya bagi arah lebih kurang.

2.05 p.m:
"Dia" sampai. Saya sambut dengan 3 nescafe di bilik mesyuarat.

2.07 p.m:
Alasan. Alasan. Alasan.

2.30 p.m:
Alasan. Alasan. Alasan. (banyak cakap pulak minah ni...)

2.57 p.m:
Alasan. Alasan. Alasan. (sampai sudah tak ngaku...)

Saya tak terima. 4 tahun pelaburan saya terbiar. Alasan kerana "agen" lama saya (rakan saya - dah berhenti jadi agen 3 tahun lepas) TAK BAGI call saya - bullshit.
"Dia" sebagai upliner tak berani call sebab nanti "agen" lama saya marah - gila.

Saya kata CIMB Wealth Fund ada masalah dengan sistem agen mereka. Agen agen ini telah memburukkan nama CIMB. Termasuklah yang depan saya ni.

Sebenarnya minta maaf aja cukup. Admit. Move on.
Tapi tipikal melayu. (Minta maaf. Bukan semua. Saya pun Melayu.)

Alasan. Alasan. Alasan.

Kalau tak kerana saya bagi tau saya dah berubah hati ke Public Mutual, saya ingat sampai sekarang pun dia tak datang jumpa saya.

So, dia akan switch fund saya. Dia akan update saya tiap 3 bulan. Dia akan cuba pengaruh saya utk tambah pelaburan.

Sebenarnya saya ada niat jahat. Saya nak dia switch. Make best possible profit to recover loss saya 4 tahun tu within 1-2 year ni, then saya nak jual! (Jahat kan?) And forget about this agent!

Kalaulah saya nak teruskan dengan CIMB, saya nak cari agen yang lebih baik. Tu pun kalaulah... Bab cerita "kalau" ni, penangan "kalau" ni, "kalau" di bagi kat unta, unta pun mati, "kalau" di bagi kat gajah, kurus terusss!


"Untuk setiap 1 "damage" yang kita buat, sekurang kurangnya 12 "jasa" diperlukan bagi memadam 1 "damage" tersebut."


Ingat tu.
Buat baik berpada pada. Buat jahat jangan sekali.
(aku jahat tak per. Selfish. Benci.)