gravatar

Gelabah.


4.30 ptg. Bini tepon.

"Bah, tadi adik telepon."
"Ha, naper?"
"Dia nak balik ikut kita."
"Kita balik esok kan?"
"Esok kak long kata majlis lepas zohor."
"Laa.. esok ke? bukan lusa?"
"Esoklah!"
"Err.. kalau cam tu, malam ni ajalah kita balik."
"Habis adik?"
"Dia cuti tak?"
"Dia hari ni dah cuti."
"Ha, telepon ler dia. Bagi tau. Malam ni kita gi rumah dia."
"Orait."


Mampus. Serta merta aku google cari gambar orang bertunang. Save dalam thumbdrive. Sebelum ni aku pernah buat fotografi sedara tunang/kahwin, tapi tak pernah jadi main photographer. Ni kali, skali terkena aku, sebab pengantin nak save bajet. Pengantin memang konpiden ngan aku sebab dia pernah tengok hasil kerja aku. Aku yg tak konpiden dengan aku. Abis camna?

Takat petik kamera, cari angle, insyaallah. Boleh. Takder hal.

Tang nak set posing, lentuk sana, lentuk sini, senyum sana, senyum sini, buat cam tu buat camni, pandang sana, pandang sini ....tuuuuuuuu yang aku lemah tu!

Hai.. mintak mintaklah mak andam derang terror bab ni. Kalau tak...
Sesilap makeup sendiri. Takder mak andam. Maklumlah bertunang...
Huisyy... gelabah dah ni! ada gak gambar org bertunang diri tegak, macam ambik gambor kelas darjah 6 Angsana, sekolah rendah abdullah, sungai mati, muar, johor!

layan bukansepet. layan.