gravatar

Hari ini, 15 tahun lepas.




Hari ini, 15 tahun lepas.
Masih bukan Hari Rabu. Bukan Khamis juga.
Serius. Aku masih bukan pengingat yang bagus.
Masih - How I wish.

Tapi konpom.
Bukan hari Rabu atau Khamis.
Aku masih ingat tu.
Jumaat barangkali.

(Hari ini seperti coretan aku setahun lepas, masih sama. Cuma sekarang beranjak setahun usianya ke 15 tahun. )

Hari ini, 15 tahun lepas.

Aku terima nikah Nxxxxxx Bte xxxxxxx dengan mas kahwinnya (sungguh aku tak ingat) tunai.

"Sah?" kata suara imam.

"Sah."
"Sah."
"Sah."

Terdengar suara suara menyahut. Oh! Aku bukan pekak rupanya.
Suasana sunyi sepi tadi, hilang ntah ke mana.
berganti pula suasana hingar...

Fuhh! Lega. Aku dah normal kembali.

Barangkali pak mertua depan aku ni pun, tarik nafas lega juga!
Segelabah gelabah aku, gelabah lagi dia.
Kali pertama akad, nama anak dia, dia tak ingat.
Kali kedua, dia pi tambah sekali ganda nilai mas kahwin.
Kali ketiga, perfect!
dan di sambut dengan perfectnya oleh aku!
Chewah!

Hari ini, 15 tahun lepas.
adalah permulaan pengembaraan kami.
dan ianya pengembaraan yang sungguh menarik hatta hingga ke saat tika ini!

Oh ya. kini kami masih ada 4 krew. :) Tak leh buat kerja pun.
Sorang bizi ngan gambar artis koreanya.
Sorang giler main PS2.
Sorang melaram tak abis abis.
... dan sorang lagi sibuk melobi ala ala manja tak mau pergi sekolah tadika bumbung biru tahun depan.
Pening mamanya.

tapi kami gembira.


layan bukansepet, layan.

(meskipun coretan entri ini ala-ala deja vu (copy paste) namun it still reflects the same exact thing. I'm a family man. And I luv my family. Happy anniversary dear.)