gravatar

Isteri dan 2 lagi anak saya demam campak.

pun alhamdulillah.

Orang kata,
penyakit ni, pembasuh dosa.

Ya ke?


Emm... Nampaknya sayalah orang terakhir dalam rumah tu, yang belum di jangkiti virus demam campak.

"Awak pernah kena demam campak?" tanya doktor Azhar. Lembut aja suara doktornya. Agaknya doktor ni semua, memang cam tu kut, fikir saya. Keras keras tambah sakit lagi orang. Agaknya lah...

"Ntahlah doktor. Saya pun tak tahu. Masa kecil saya di bela oleh nenek hingga usia saya 6 tahun. Sekarang ni, nenek pun dah tak ada. Ikut kata mak saya, masa di tangan dia, tak adalah pulak saya kena demam tu." spontan, saya buka sejarah silam. Terpacul secara tiba tiba ... kut pada sejarahwan, tak apa juga. Ini pada doktor. Hek eleh...

Dr. Azhar klinik famili menyambung ayatnya. "Tak apalah kalau macam tu. Awak pun dah tahu camana rupanya. Ni anak anak semua dah kena, awak patut dah tahu. Kita tengoklah kuat mana anti bodi awak."


Sejak Sabtu lepas.
Sumpah.

Setiap hari saya belek badan saya, kut-kut ada bintik 'luar biasa'.
Tak ada pulak...

Haha.

layan bukansepet, layan.

gravatar

Terima kasih. Info yang sangat berguna.