gravatar

Yasmin Ahmad, Amyikram Ismail & M. Veera Pandiyan

Apa kaitan saya dengan 3 nama ini ya?

Biar saya beritahu. Anda pun bukan ada banyak masa di sini.

Persamaannya adalah ayat ini:

"Pemergiannya merupakan satu kehilangan besar pada negara. Beliau telah membuka mata kita pada erti sebenar perfileman. Bagaimana seni, penceritaan dan aspek komersil boleh bergabung menjadi satu..."

Kaitannya?






Yang mengungkapkannya (menulis lebih tepat) ialah saya.
Yang di tujukan atau diluah kan pada, ialah Allahyarham Yasmin Ahmad.
Yang meng"quote" dan melaporkannya dalam paper the star tarikh Khamis Julai 30 ialah M. Veera Pandiyan.(sini)
Yang menjadikannya tag line di blognya ialah Amyikram Ismail.

Semuanya saya tak kenal personally. Dalam kes M. Veera Pandiyan (terima kasih kerana quote my comment from Kak Min blog) dan Amyikram Ismail, saya tak sedar pun..

Soalnya kenapa sekarang entri ni?
haha. Sebab saya baru aja ke blog amyikram. Dan terdetik hati:

"Seperti pernah ku lihat (baca?tulis?) statement tagline itu, tapi di mana ya?"
hmmm...

Jangan salah faham. Saya OK. Tapi, benar kan, statement saya tu?
p/s: amyikram, if you're reading this (somehow) "Salammm." :)


layan bukansepet, layan.

gravatar

assalamualaikum..
terima kasih atas feedback n cetusan tagline tue..

mintak izin agar tagline tue kekal abadi in my blog k..

salam..

gravatar

Laa.. sampai juga?

En. Amy Ikram.

As I said. Saya OK. Terima kasih sebenarnya kerana sudi gunakannya sebagai tagline. Semua yang baik dari Allah, buruk dari saya.

Salam.