gravatar

Bayangan Jiwa / Kata Hati

Korang pernah tak dalam hidup ni, terfikir bahawa kita boleh "baca" isi hati atau pemikiran org lain? pernah? tak pernah? .. owh... barangkali aku aja kut... (sesungguhnya aku berjiwa kacau.)

Bukan apa, pagi ni, dengar hotFM dan citer Fara Fauzana blind date dengan Jaafar semalam... aku terfikir, apa sebenarnya "bergejolak" dalam jiwa Fara bila dia keluar tu ya?

Aku rasa kata hati Fara macam ni:

Sebelum Keluar blind date
"Alamak... betul ke apa yg aku buat ni... buat malu kaum aja... macam ler aku ni desperate sangaat..."+

Masa Keluar blind date
"Dup Dap dup dap dup dap.. relax Fara.. in control in control.. buat biasa ajaaa..."

Selepas Keluar blind date
"Hek eleh.. takder ler best sangat pun mamat ni.. biasa aja... Impian aku cam Anuar Zain ke, Norman KRU ke.. hek eleh... tapi dari takder, kalau dia serius... dan sanggup terima / bersabar dengan aku.. well wait and see lah... Aku bukan desperate sangat pun... cuma kalau ada jodoh tu, alhamdulillah ajalah.. Aku pun tak suka org duk tanya bila nak kahwin, bila nak kahwin ... lecehlah!"


Kata Hati aku bayangkan utk org lain:

(Amaran: Semua di bawah ini tidak betul. Bukan benar. Hanya Imaginasi Penulis. Jangan Saman Aku. Noktah.)

Ella: "Maaakkk... sibuklah derang ni suruh ella kahwin. Ella nak.. tapi jantan semua tak guna... "

Our TPM: "Apa benda kecoh sgt derang ni math sains dlm english. English is 1 thing, Math and science another thing... nak baguskan english... fokus kat english subject ajalah.. sapa pulak yg kata english tak penting? improve method ke, cara ke, tu yg nak kena betul.. apsal lak nak korbankan sains dan matematik pulak... apa? kalau x reti english, nak biarkan derang x faham sains dan matematik sekali? apa daaa.. payah sangat ke nak faham? Benda senang clear cut, nak bagi susah buat apa?"

Fazura: "Padan muka ko geraldine... Nak sangat. Aku bagi betul betul..."

Linda Onn: "Fahrin is a good guy. Tapi aku dah buat slack.. alah.. bukan takde org lain... siot betullah."


Emm.. Amacam? korang pernah tak terasa cam tu? Maksudnya cam boleh "baca" isi hati orang...?? Org putih kata "read between the line". Soal betul atau tidak, lain cerita, tapi ... selalunya, adalah jugak yg kena seketul dua...

Salah ke kita berfikiran macam tu? Tak dosa ke? Kena sangka baik wooo...

Ntahlah bukansepet, layan ajalah...

-bukansepet-