gravatar

Impian.

Coretan kak long hari ini:

Bagus betul kalau kita tahu apa impian kita. Malangnya aku tak ada impian. Kalau ada pun yg short term.. cam nak beli RXZ ker, nak simpan rambut panjang ker.. etc... alaaa.. impian bodoh bodoh tu lepas sekolah tu...

Apa yang berlaku dalam hidup aku semua go with the flow...

Aku ke sekolah teknik - sebab semua kawan aku apply sekolah teknik.
Aku ambil jurusan Ukur - sebab masa ting 5 aku benci dengan subjek kejuruteraan awam, dan aku suka ngan cikgu Roslan yg tegas tapi baik di sekolah masa tu...
Aku ke UTM dan menolak tawaran ke MSM Mara ext 2 UK dan tawaran sains politik di australia - sebab aku nak bersama geng geng aku ke UTM skudai.
Aku masuk UTM course ukur - sebab dah tu tawaran yg UTM bagi. Mungkin sebab aku di sekolah teknik belajar ukur.
Aku ke bidang GIS sebab aku tak suka ukur dan itu aja ruang untuk aku lari dari belajar ukur jitu.
Aku ke Melaka dan kerja sbg jurukur - sebab aku nak dekat dgn mak bapak aku walaupun aku x lah suka benar pun kerja ukur tu... tapi taklah pulak benci that job. Kira ok apa...
Aku ke KL dan kerja syarikat IT - sebab bos dia tu member aku dan senang masuk. Gaji pun lebih sikit...
Aku kini di syarikat konglomerat - sebab aku dah penat buat programming, dah tua. Dan ni peluang utk aku inter transfer ke sister company.
Kini di bidang pengurusan .. sebab people see that I can and get promoted.

Nampak sangat dalam hidup aku ni, aku just go with the flow... Mana terarah rezeki aku dan ketentuan Tuhan, aku ikut... I follow !! bak kata Salleh Yaacob di Sinar.FM

Jadiiii... apa impian aku? Masyaallah... ada soklan senang sikit tak?
Secara mudah maybe impian aku general sangat. Impian semua org rasanya...

Nak hidup gembira...
Nak ke Mekah...
Nak masuk syurga...

Secara spesifiknya ? Ntahlah. Baguslah Kak Long tahu dia nak jadi wartawan dari dulu lagi...
Jelesnya...

Maybe org boleh suggest kut apa 'sepatutnya' impian aku... (haha. Kelakarnya...)
Those who knew me - maybe easier. Yg tak tahu aku - here come the list!

- Aku suka makan lauk kampung. Budaya Melayu. Kompang, silat etc...
- Aku bagus dengan komputer - leh la repair sesikit...
- Aku suka baca majalah hiburan, eh sukan pun ok apa? busines.. emmm kureng sikit...
- Aku suka fotografi dan bercadang membeli SLR kalau ada duit... (bila ler bonus ni..)
- Aku pernah buat videografi utk majlis kahwin dsb. - tapi famili ajalah... x der payment pun.. sesuka aja...
- Aku pernah design kad raya utk syarikat, iklan utk syarikat aku kerja dulu guna photoshop, illustrator...
- Aku boleh buat grafik komputer, boleh lagi programming walau x sehebat dulu kut.
- Aku boleh main gitar, minat seni, filem pilihan aku Sepet. Filem Mat saleh - Negotiator.
- Aku minat matematik - best gak. Sebab course Ukur dulu mmg banyak matematik and I enjoy it.
- Anak sulung aku describe aku as kreatif, sempoi, gila gila tapi tegas.. (ha?)
- Minat menyanyi x pernah ke konsert
- X suka org ramai ramai... lagi best kalau lepak kat beach layan gitar 2 - 3 lagu.
- Minat gak travel asalkan with family, tapi jgn ajak aku gi main bowling ke, commit main badminton tiap khamis ke.. x yahlah.. I rather stay at house layan anak anak lagi bagus.
- Meniaga? Worst! Dulu masa sekolah aku kena jual kalendar. Haram!!! Aku bayor aja.. (actually bapak aku bayor... Aku mana ada duit. Student maaa...)

Phew! I guess I'm not an ambitious person at all!
Definitely family man.

Kids, don't follow me. Grab or identify your dreams now. Bukan semua org lucky as I am.
Nevertheless,
Alhamdulillah.

gravatar

Nice entry. Memang ada orang yg "go with the flow"...Tak ada specific ambition..take each day as it comes.. Yang saya tahu macam ni Shiela Majid. Saya minat Shiela Majid dari tingkatan empat sampai lah sekarang. Masa tingkatan empat lah saya baca kata-kata dia ni dalam majalah.

Sorang lagi, my husband pun lebih kurang macam ni. Org mcm ni hidup dia selalunya lebih tenang, rileks, tak banyak masalah, low profile, lebih bergantung kepada luck. Tapi alangkah bagusnya kalau my husband ada "blind luck" macam kapten Jack Sparrow Pirate Carribean..he..he... (Jack Sparrow is one of my favourite character in film & Johnny Depp is my favourite actor)

gravatar

Jack Sparrow eyy? savvy?

That's mean Bg Midon pun cam aku..? Bangganya.. bangganya.. haha! Salam Sikiit! Cayalah.