gravatar

Kenapa Tak Ada Pawagam Keluarga?


Melalui facebook, rakan saya menyatakan keluh kesahnya ingin menyaksikan Harry Potter tapi masalahnya, siapa nak jaga baby?

Saya juga ada masalah yg sama. Anak saya lasak. Selalu buat bising. Macam manalah saya nak tengok wayang? Isteri saya minat teater. Macam manalah kami ni nak tengok teater? Anak anak sudah pasti akan buat bising. Org gaji? Saya tak ada. Hantar anak ke nurseri? Takkanlah... semata mata saya dan isteri nak berjalan.. tinggalkan anak anak.. selfish pulak rasanya... Bukan saya tu.

Dah tu? Tunggu ajalah DVD, VCD keluar...

Soalan saya kenapa tak ada pawagam keluarga? Jangan nak bagi idea pawagam mini pulak yang boleh muat 20 orang tu... dah lah mahal.. tak der feel pulak sebab cuma kita aja dalam tu.. Skrin pun kita jer yg tengok...

Kalaulah ada pawagam keluarga, rasanya kalau kena bayar sayyy.. RM75 per room. Sanggup saya. 1 Famili boleh masuk. Boleh lepak di lantai... anak anak boleh main main... Cam di ruang tamu rumah? siap toilet lagi... maklumlah.. nak tukar pampers?

Of course idea saya ni mentah. Kenaler tokok tambah lagi dgn apa yg perlu bagi menjadikannya praktikal...

Secara dangkalnya ini idea saya. Yang putih putih tu.. kekonon bilik ler... kat tingkat 1. Pawagam tu boleh buat bertingkat tingkat pun tak apa... Selain wayang, leh gak guna sebagai pentas teater.. Sekali buat, semua boleh pakai... Barulah kita serius nak membudayakan teater. Tak der ler org duk kata teater kat malaysia ni takder sambutan. Bukan takde, fasilitinya tak ada... untuk orang macam sayalah.. rakyat marhain... Dah tu bila anak anak lagi kenal playstation dari teater, semua marah... Nak ke teater, anak buat bising, Mak Bapak lak kena marah. Abih Camno?

Boleh ke idea saya ni...? hmmmm....
Kalaulah ada, dah lama saya tengok transformer bersama keluarga! Konpom!