gravatar

Aduhai Fatine...



Perkenalkan, Fatine Young... Of course yang baju pink tu. :)
Cantik kan? Bolehla...

Tapi berubah lah pulak hati, bila dapat tahu nama sebenarnya ialah
Mohammed Fazdil Min Bahari, 37. Khabarnya dah berjaya dapat Visa tinggal di UK bersama 'suaminya' Ian James Young...
Katanya masih maintain agama Islam. 'Suaminya' agamanyalah.
Lain agama, sama jantina.

Hmmm...


Maksud Nama Fadhil (Yang terdekat dengan nama Fazdil)
Fadhil: Orang yg berbuat kebaikan, utama, mulia

Aduhai Fatine,
Aduhai orang yang berbuat kebaikan,
Aduhai orang yang utama,
Aduhai orang yang dimuliakan,
Andai anda membaca ni,
Allah Maha Mengetahui,
Allah Maha Penyayang,
Allah Maha Pengampun.
Mintalah hidayahNya.


Maksud Hidayah dari AlQur'an:
Terjemah ayat," sesungguhnya telah datang dari Tuhanmu bukti2 yg terang, maka barangsiapa yg melihat bukti2 itu (hidayah), maka bermanfa'atlah bagi dirinya.."
AQ 6: 104

Petikan Internet:
(Dikirim oleh: nurfarain on 26 December, 2009 Forum Halaqah.Net)
... ketika aku di usia remaja, cita-cita ku adalah untuk mengubah dunia, tetapi apabila aku meningkat dewasa, baru ku sedar bahawa dunia tak pernah berubah, lalu aku hadkan cita-cita ku untuk melakukan perubahan ini kepada mengubah negara aku..tetapi apabila usiaku bertambah, aku melihat negaraku juga tidak berubah & apabila badanku lemah di pembaringan aku meletakkan cita2 ku untuk melihat keluargaku berubah tetapi nyata mereka juga tidak berubah & ketika aku di atas pembaringan, nazak menunggu kematian buat kali pertamanya aku berfikir kalaulah yang pertama aku ubah itu adalah diriku sendiri maka mungkin dengan memberikan contoh teladan yang baik, keluargaku akan dapat ku ubah. dengan sokongan daripada keluargaku mungkin aku dapat mengubah negara,...dan siapa tahu aku juga dapat mengubah dunia..

Peringatan ini untuk saya sekali.
Nak cerita lelebih, saya ada anak perempuan.
Ada anak lelaki.
Nauzubillah.

Baca di Kosmo Hari ini: Sini.